Free blog design by Louise Franks {Blog} Designs. Digiscrapping elements by Louise Franks{Digiscrapping} Designs.»

**Kawan baru**

hari demi hari yg indah...

Daisypath Anniversary tickers

Friday, 28 December 2012

kembang mekar...


selamat pagi semua cantik manis.....mcm mane persiapan....yg bulan januari nk tukar status tu..mesti sngt2 berdebar kan.....cik mah ni pun dah cukup berdebar....hari ni fokus ngan sesuatu untuk teaser ni....dh lame usha2...konon2 nk wat kat mini pelamin..tp alhamdulillah mini pelamin menang contest...tq yg bg sokongan LIKE...yg cik mah ngah fokus ni ramai dah wat...so xdelah ape sngt ek..hehhe..ramai lagi yg hebat2..senior cntik manis gtu...hari ni...teaser lagi boleh????

teaser dari blink tak blink ni....

kalau perasan...ni mmg tema nikah...riben2 pink...n bunga purple...wahhh...excitednya nk tgok hasilnya..hahahhasendiri yg excited lebih...
semenjak dua menjak ni entry bnyak btul yg berbunga2 ek...ni pulak cerita yg kembang mekar...hatiku pun berbunga sama..ewah2....



bunga2 ni cik mah beli semasa cuti selangor dekat nilai 3..kedai Thank you ek nama die..yg besar warna merah tu....giler bnyk bunga2....tp memang target nk cari bunga purple....klau xde yg berkenan...mybe akan amik orked je...


tp syukur sngt sbb jumpe juga yg kaler purple....then mamalah yg bg advise...cewahhh..mama hebat bab pilih2 bunga ni...then..kami gabungkan semua purple yg ade....dah boleh agak x ni untuk ape???
bnyak dah ni bg clue...hehhe...

TQ

CIK MAH

Thursday, 27 December 2012

Edisi penutup....

selamat pagi sayang2 yg cantik lagi manis2....kali ni...edisi penutup...adalah wedding sepupu cik mah....ala yg guestbook cik mah post hari tu...meh tgok cn ye...

so...hari ni sbb penutup sbb cerita yg bertandang punya kisah...meh nk kongsi gmbar bnyak2....sikit je yg sempat cik mah amik...selebihnya cilok kakak pengantin punya...cntik2 pulak gmbar kak ipah...mcm pro dah edit2 skali..cayalah....meh tgok...

ini pelamin utama....ala2...sorry..luper nk alihkan bntal duduk nikah kat ctu..nmpak sngt xpro cik mah amik gmbar..hhaha...ni amik pun cepat2...lepas mjlis marhaban...suka sngt pink + purple..agak2 mcm nilah ek warna pelamin nikah cik mah...eh2 berangan dah pulak...


tadaa.....ni hasil edit n tangkapan kakak pengantin....cntikkan....suka sngt...



apabila ada lampu2 menyala....menambahkan kecantikkan pelamin kan....so..lighting itu penting ye...

 xbnyk pun gmbar meja makan beradab pengantin...nasib ade kat kakak pengntin amik...tgok..cik mah kat meja...so xde lah gmbar dari cik mah ye....xperasan pulak tu bunga fresh ke x...tp rase2nyer fresh...xterlalu sarat kan meja....sedang2 je...


senyum sikit pengantin...


wow...ni hebat juga....fokus pengantin...suka...kak ipah t amik gmbar cik mah kawin juga ek..hehhehe..

yg bawah ni pulak dari cik mah...line clear nk amik gmbar pengntin...kameraman p tempat lain...so my time lah....



ini die kasi zoooommmm....amboi2..dua2 senyum sampai telinga...hehhe


sesi potong kek perkahwinan...kek dua tingkat....sbnrnya ade tempat khas untuk potong kek..xamik pulak gmbar keseluruhan....


sapa kenal ni siapa????
lena AF dtg nyanyi tau xsempat nk snap n dengar btul2 die nyanyi...tgah teman pengantin bersiap dlm bilik masa ni...


semasa sesi potong kek...ade ayim mentor.maaf ye kalau slaah nama...paling touching adelah...die nyanyi lagu sedetik lebih tau....mmg dok tepi dekat ngan die nyanyilah..menghayati habis...terbayang anuar zain pulak masa tu..ewah2...


sapa kenal ni juga....DJ in the house okay....segak btul dj siap berbaju melayu lagi okey....apa2 pun seronok sebnarnya jadi pengapit ni..hahahha


bersama sepupu2 yg..adik n kakak kiri kanan yg berjaya memakai cik mah shawl ni..horay2,...weeee...yg sebelah cik mah tu xsbar dah kan nk jadi pengantin..hahahha



ayah n mama bersama bj raya yg sedondon bergmbar bersama pengantin....




family pengantin yg sngtlah sedondon...cntik gmbar jadinya...CANDID!!!


SELAMAT PENGANTIN BARU NANA & FAIZAL...


TQ

CIK MAH


Pagi hari....

dari edisi penutup pagi td...alhamdulillah...xberapa bz kat opis...so..bolehlah cerita2 ngan cantik manis kan...cerita DIY tangguh2 dulu...t berdebar2 je lebih...so...cerita tentang mjlis perkahwinan sepupu cik mah...aktiviti pagi hari sebelum majlis persandingan nana n faizal...

gerak dari rumah pukul 9pg...gombak ke bukit indah ampang....17 minit smpai..amik ha....cik mah bw berapa ntah....sbbnya..xde jam..klaulah mcm ni hari2...indahnya...dah jngn nk berangan..xdpt punyerlah...

smpai2 je..pengantin tgh makeup n bersiap2 untuk duduk bersama2 marhaban,...cik mah of courselah kena temankan....pengapit kan....


kebetulan pulak bj menepati tema...pink2 purple gtu...bj pengntin cantik sngt...suka...xterlalu sarat...kain tu pun cantik..lain dari lain..xslalu tgok ade bj wat kain mcm ni...

pengantin dikerumuni geng2 bas sekolah marhaban..hehehe....comel2 je mak cik2 ni..semuanya pink..tau2 je ek tema...seragam tu...

selepas itu..sementara tunggu nk bersiap untuk majlis persandingan..pengantin posing2 dululah dalam bilik...meh tgok bilik pengantin


tada.....cantik cadar putih ni..ni pengntin beli..wat koleksi kot...masa2 akan dtg boleh je guna lagi..xpun..klau nk feel pengantin baru...apa lagi..pakaikan je tilam ngan cadar ni..hehhe

ade juga kelopak bunga yg ditabur...xsure bunga ape...tp bukan ros kot..halus2 je kelopak...



ini pulak di kepala katil...simple je kan...tp okay n pengantin puas hati..sebbnya pengantin pun seorang yg sngt2 simple n xde kerenah pun...cayalah nana....


ini die pengantin comel n cantik...suka ngan veil tu....sebb pkai stail mcm shawl sakura yg cik mah pkai tu...nmpak lain sngt....see...tgn pengntin ade inai2 ukiran tu..bertmabah cntikkan...so..nk jugaklah nnti..xkira....nk juga untuk mjlis cik mah...tp xsurvey pun lagi...

wat kat jalan TAR je lah...boleh ke mcm tu ek???


TQ

CIK MAH

Wednesday, 26 December 2012

Dah berbunga-bunga....

sudah hmpir sngt dah tahun baru ni...so....selamat akhir tahun cantik manis....memandangkan..xhbis2 ngan memandangkan..hehehhe....kerja2 DIY sedang giat dijalankan...yg geramnyer....kad jemputan nikah yg baik punya DIY sudah hncus kena telan ngan pendrive....pendrive tb2 nk kena format..apekah semua ni???dugaan ke cubaan....kesian sy..xtaulah kalau ade saki baki simpan celah2 lain..kesian2....

ini teaser dari beberapa teaser yg sebelum ni...ni kira clear teaser..ade ke ek mcm ni....untuk ape ini semua..masih dipersoalkan diri sendiri...ni belum lagi diperkemaskan...just gtu2 je....




 gara2 dok sorang2 kat opis..ni lah kerjanya...n gara2 juga semua dok post pasal cerita zaiton ceritaku..so layankan juga...


sambil2 dok tgok cerita..smbil2 tu lah menjahit...dah mcm suri pejabat rumah pulak..amboi2 rilex2 je kat opis ek..dapatlah siapkan yg patut2...



teaser kali ni terlebih gmbar pulak ek...xpe2..untuk tatapan cantik manis...bila dah combine2 ni suka pulak tgok warna2 ni..puji diri sendiri sbb pndai pilih warna..hahahahhaa...

okey2...teaser xle merepek pnjng2..hahahha

TQ

CIK MAH

Tuesday, 25 December 2012

Kerana HATI...


selamat pagi...tgh wat ape tu??? shopping ek...mentang2 cuti hari ni...seronoknyer shopping...
rase xboleh nk ckp pnjng2 dah...bila ckp n taip2 entry kat blog...hati ni mmg mcm xkeruan je....adoihai....xsnng duduk dah rase...segalanya mcm xsiap..padahal semua okay dah....semuanya berkenaan hati....hati tolonglah control2 sendiri ek..xmo nebes2 terlebih ye....

cik mah dah rase mood pengantin baru....hehehe...amboi..gatalnyer cik mah...start hari ni practice senyum2 sorang...bw kete pun snyum je...


sngtlah berdebar-debar....meniti hari2 sebagai bakal pengantin sesuatu yg sngt2 indah kan....hari2 dok tersenyum sorang2....teka...sesuatu bnda yg cik mah nk wat sekarang ni adalah....xmo gaduh2 ngan en tunang,...konon2 nk ckp lemah lembut lah gtu...hehehe....no more gaduh2 ye untuk hari yg kurang dari 50 hari ni...

setakat ni berjaya lah xgaduh2...tpinya..nk ckp lemah lembut tu mcm payah je ek....en tunang pun geli dengar..hahhaa

yg cantik manis nk kawin bulan 3 pun mesti dah start berdebar2 kan...persiapan okey???semoga semuanya lancar kan..amin2...

perkongsian hari ni juga..sesuatu untuk pengantin nnti...sekarng pun boleh dah...


amik kat google..tq google..


TQ

CIK MAH

Monday, 24 December 2012

kalau teringin...


chef cik mah kembali bersiaran....huyoo..lamenyer...pergi mengembara cari menu2 baru...cewah.....xla...bz bnda lain..n buat2 bz je chef cik mah....hahhahahaha...

ni lama dah tersimpan dalam folder...tgah2 cuci folder...boleh ek perkataan cuci...hentam je...then nmpak ade sesuatu yg menarik...so..nk sharelah...ni sngtlah mudah..my bff yg ajar wat...simple rupanya...bila2 nk boleh je wat..kot2 teringin nk mood raya...silakan mencuba...kot2 juga le wat kunyah2 kat opis kan...


30 minit memasak bersama cik mah...

CORNFLAKES COKLAT

bahan-bahan yg wajib ada:
periuk nasi(nk kasi panaskan coklat)

kali ni xpyh ade dapur gas pun...

senduk supaya senang kacau n pindahkan masuk bekas bila dah siap..

bekas kuih rayalah semestinya

menu asas:
 

semestinya cornflakes (xkisahlah jenama ape pun ek..ikutlah selera)

madu kasi manis2 lagi

coklat cadbury....ini pun ikut selera ek nk coklat ape2 pun boleh...

majerin skali ye..supaya x melekit2....


mulakan...:



pertama skali panaskan periuk nasi td ye...bila agak2 dah panas....masukkan majerin secukup2 rase....bnyk sikit pun xpe je..


lepas je majerin dah cair...masukkan cornflakes n coklatlah skali ye...jgn lupa madu pun skali masuk...


pastu kacau2 kasi rata seratanya...bnyk2 coklat lagi sedap tau..nyum2 sngt...


lepas dah gaul2 sebati tu... susunkan bekas kuih raya tu untuk disejukkan sebelum di makan...



masuk bnyak2 lagi...so....xpyh wat 2 3 4 kali adunan....sekali adunan je dah siap....


jeng2...lepas dah tu siap susun....n masukkan dlm balang...ready untuk dimakan...kiranya..ni pling simple punyer tau...klau kreatif n rajin lagi bolehlah tabur2 coklat rice ke ek...

selamat mencuba ye cantik2 manis...

TQ

CIK MAH

Idea express...

selamat hari isnin semua...horay2...esok cuti...semngt keje hari ni...eh boleh ek mcm tu...hahahha...so hari ni nk cerita bnda yg jadi teaser sebelum ni...jnji ditepati hari ni nk review...

mmg last minute wat ni tau...dapat bj hari ahad..then plan2 nk tambah lace je la...n kebetulan manik bnyk lebih yg wat veil...n lebih kebetulan warna purple..hoyahhh....lebihlah semngt...xpyh kuar duit lebih..eh....hehe...

okay2....mulakan ngan lace yg cik mah pilih...cik mah beli dekat kedai ngan opis je..slalu gak p ctu..hari tu p untuk jahit tepi veil.kali ni p lagi...selain ni cik mah beli juga bnda lain..ala terbeli sebnarnya...hahhaha...tu lain kali citer...fokus 1 cerita dulu ek...



beli 2 meter suku kot..xberapa ingtlah....ni mhal sikit..sbbnya tgoklah...sngt cntikkan...ade tone2 lagi bunga2 ni...pilih2 berkenan ngan ni..dlm RM10 lebih semeter...aunty kedai bg diskaun lagi...



sampai rumah..try2 mane sesuai....sematkan ngan peniti dulu...n sebelum letak manik2 lagi..



ni setelah siap...amik gmbar ni masa hari mjlis nana...siap dah.....mmg sngaja xmo gunting lebihan kain dekat lace tu..sbb nk tempek manik atas tu....pastu mama suruh tmbah putih2 manik pulak..nasib ade lagi...tempek sebagai tampuk bunga...yeah..berjaya....oh nmpk tgn yg mcm berinai tu..mmg inai pun..sbbnya pkaikan untuk pengntin 2 hari sbelum...smpai hari ni xilang2 lagi...


buat kat pergelangan tgn n hujung baju....pastu ade lebih lagi dalam 30cm kot...pk2 idea...guntinglah bunga2 ni nk letak mcm kat bj cik mah dah wat tu...


ni hasilnya lepas dah gunting2 lekatkan kat baju...xla bnyak sngt...xmo bg crowded sngt...jhit manik sikit bg nmpak shining2..hahah...


untuk yg bwh ni manik putih tu dah hbis...so hentam je ngan grey2 gtu....tp halus2 sikitlah.....boleh je lah kan...nk bg shinning lagi..


amboi..kasi besar punya gmbar..hahaha...bergambar ngan pengantin 1 fmily....zafran n zakuan pun skali...


bergmbar bersama cinta hati...en tunang pun purple juga..kasi matching ngan cik mah...hehehe...
so inilah dia hasil2 last minute pengapit....untuk di kedah xsempat nk DIY....sbb dah ade bj dah..pkai je yg ade...cntik dah kot...ele bj kurung je pun..

eh ternmpak pulak pengantin...xsempat lagi nk review bj pengantin...sbar ye pengntin...nnti juga kan..nk cerita pasal shawl yg cik mah pkai ni...maaf ye bnyk btul nnti  :)


TQ

CIK MAH


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...