Free blog design by Louise Franks {Blog} Designs. Digiscrapping elements by Louise Franks{Digiscrapping} Designs.»

**Kawan baru**

hari demi hari yg indah...

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, 11 November 2014

Makan di rumah & di luar

selamat pagi..alhamdulillah..masih diberikan kesempatan nk share lagi..syukur...

patutnya share ni dulu...tp dah terlepas pulak cerita..kira terskip..xpelah ye..bolehlah tu kan...ni cerita tentang bekas makan dirumah dan diluar azwa...


ni thermos makan untuk letak bubur azwa..cik mah beli saiz sedehana kat one baby world..hrga dlm rm59.90 xsilap..dalam tu dah siap ada sudu ala2 garfu...sudu plastik..ni antara pilihan cik mah..sbb xnk sudu besi..kebanyakkannya besi..xmolah..t ummi ganas n azwa main2 masa mkn..terrodok pulak..sudah..ish2...ni saiz sederhana..ada saiz yg kecil sikit dari ni..tp mama kata amik sederhana okey dah..lama sikit le pkai..nanti2 azwa mesti mkn bnyk..okey..ikut kata penasihat..hehe...masa g ni ngan azwa n maktok..

oh ye..bekas ni le tahan 6 jam panas nk dibandingkan ngan bekas lain 4 ja,...so sesuai sngt utk travel..ni cik mah dah guna masa blik kg raya haji hari tu snng...bancuh2 dlm tu yg instant organic punya bubur..terus bg..dlm kereta je sbb azwa dh lapar..xmo susu..amboi..pndai ye..


yg ni pulak beli dekat manjaku wangsa maju...brand OKBB..pilih warna ceria nk menarik perhatian azwa..xamik pink sbb t adik2 azwa nk pkai..hehe..nmpk x ummi nk simpan bekas ni 10 tahun..hahaha....klau tnya hrga xberapa ingt..mybe yg bekas minum ni dlm rm7.90 kot..bekas makan dlm belas2..tp xmahal pun..BPA free..

dekat bekas ni dah tersedia sudu n garfu plastik..yg bekas minum tu ada penutup skali..so xla terdedah kan..pilihlah yg tertutp ye..bekas ni slalunya klau g dekat2..contohnya umah maktok ke..xpun g jln2 kejap ke..mkn buah2 ke..so le pkai bekas ni je...

azwa dah pndai minum sendiri...ummi excited..semestinya..haha


yg ni pulak pemberian masa azwa baru lahir..dari ummi amani..sudu n garfu ada skali..terlupa nk amik gmbr skali..hehe..ni ada cawan skali..t azwa dah setahun mesti pndai kan minum pkai cawan...eh yeker..ke brp tahun ek??? ni pun slalu guna untuk mkn kat rumah je..snng cuci..terima kasih ummi amani..

n kadang2 tu azwa mkn buah pkai puting tu..tu le tgok entry ni ek..

okey..harap2 dapat membantu ye..

TQ

PUAN MAH

10 00 sudi berkongsi cerita:

suhailah hamid said...

Cantiknya bekad mknn azwa...so colourful. Mesti azwa berselera nk mkn kan ;)

Baiduri said...

Comey2 ^_^

lia said...

warna-warni, acik lia lak rasa lapar he3

Princess Feyqa said...

Geram tgk tmpt mknn baby, design cute.x sbr nk tgu bby fiqa 6 bulan hehe

cik mah said...

Tq2..aaa..mmg berselera skrng ni...

cik mah said...

Tq2

cik mah said...

Hehehe...naikkan mood makan ngan bekas warna warni

cik mah said...

Itulah kan..mcm2. .rasa nk semua je..

Nastyna said...

berbaloi baloi... eh si jelita punya masa baby sampai sekarnag dia duk pakai lagi mangkuk sudu macam tu.

cik mah said...

Kan2...mmg berbaloi2 lah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...