Free blog design by Louise Franks {Blog} Designs. Digiscrapping elements by Louise Franks{Digiscrapping} Designs.»

**Kawan baru**

hari demi hari yg indah...

Daisypath Anniversary tickers

Friday, 6 September 2013

Pahala berterusan...

selamat pagi...salam jumaat yg indah...alhamdulillah...dah masuk september kan...xlama je lagi nk melabuhkan tirai 2013 dah....tahun yg paling mencabar....

tahun yg mencabar sebagai seorang isteri & bakal ummi...ewahhh....doakan ye...insyaAllah...

pagi2 ni sebelum siap2 nk wat keje n melayan anak buah sambil2 tu...nk kongsi ngan cantik manis...daripada bia blog kosong xberupdate...kira ade juga yg berguna nk disharekan..harap2 berguna untuk kita semua...



pahala yg berterusan datangnya daripada amalan kita semasa kita hidup didunia ini...

yg pertama ...memberi sedekah....walaupun mungkin rm1 atau pun mungkin syiling2 je yg kita bg...tp tu semua dikira sedekah...bukan sedekah duit je..sedekah harta benda juga...dikira bersedekah...pada siapa kita nk bersedekah terpulanglah...tp jangan pulak smpai menunjuk2 yg kita bersedekah ye....disekeling cik mah ade yg kata xmo bg sedekah pada mereka yg meminta2 seperti dipasar malam atau masa kita makan kat kedai2...itu terpulanglah kan masing2..klau xnak bersedekah mcm tu...kita boleh gunakan cara lain...bersedekah di masjid ke contohnya....jgn bg bnyk alasan ye...sama2 kita amalkan...


yg kedua pulak...kongsi ilmu yg bermanfaat....baca betul2 ye...kongsi ilmu yg bermanfaat sahaja....jgn pulak belajar pecah kereta orang dok ajar kat orang lain...itu bukan manfaat namanya....bnyk cara kita nk kongsi ilmu sekarang..lagi2 teknologi dah canggih kan...contohnya mcm sekarang...kita sama2 berkongsi ilmu di pagi jumaat ini....masa belajar dulu pun cik mah suka mengajar kawan2....cik mah akan belajar dulu..then konon2 jadi lecterur mengajar kawan2 pulak...bila kita share dekat FB ilmu yg bermanfaat pun adalah sngt bgus kan..semoga kita sama2 mendapat manfaat....

yg ketiga pulak...doa anak yg soleh....cik mah teringat masa tgok soal wanita dkt TV al hijrah..prof muhaya ada cakap....yg kita perlu ingtkan anak kita dari kecil lagi untuk jadi anak yg soleh dan solehah...krn itulah asset kita nnti diakhirat sana....dan prof juga ada ckp yg dia pernah mendoakan jika tujuan anak2 prof hidup bukan untuk menjadi seorang yg soleh atau solehah ambillah nyawa mereka sebelum baligh....sngt beratkan doa itu....tp...itulah..lagi berat tugas seorang ibu dan bapa...moga2 kita semua menjadi anak yg solehah dan akan mendapat anak2 yg soleh dan solehah....insyaAllah...sama2 kita mendidik anak kita nanti menjadi anak yg soleh....


semoga sama2 kita mendapat manfaat dari ilmu yg sedikit ini....moga hari jumaat ni memberi seribu 1 kebhagian buat kita semua...amin...

TQ

PUAN MAH...

5 00 sudi berkongsi cerita:

SarahSyafiq said...

Cikmah share ni pun satu ilmu yg berterusan kan.insya Allah.

SFaezah said...

xsampai hati dgn yg minta sedekah kat pasar malam..xsemua org bertuah :(

SFaezah said...

xsampai hati dgn yg minta sedekah kat pasar malam..xsemua org bertuah :(

cik mah said...

Itulah kan...klau nmpak btul2 xmmpu wat keje...kesian tgok...tp klau nmpk mcm sj2 je...pk juga 2 3 kali..

Sya Mimie said...

betul semua tu.. bila cikmah kongsi ilmu ni pun dah dapat pahala nya.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...