Free blog design by Louise Franks {Blog} Designs. Digiscrapping elements by Louise Franks{Digiscrapping} Designs.»

**Kawan baru**

hari demi hari yg indah...

Daisypath Anniversary tickers

Monday, 16 September 2013

ummi ke baby ek????


selamat pagi cantik manis...selamat hari isnin...semngt hari ni sbb en suami cuti..yeah...hehehe...plan blum ade lagi...hehehe...sebelum g mana2 nk share citer sikitlah....sebelum ni ade jnji nk share bab2 cik mah mengidam nk makan sepanjng pregnant ni..ade yg btul2 mengidam n ade yg untuk penyedap tekak je yg xboleh nk makn..hehehe..sbnarnya ummi ke bby yg nk makan...

yg pertama skali ni...sebelum dpt tau pregant..sbnarnya dah pelik ngan diri sendiri...sbb suh en suami belikan nasi goreng daging merah...secara amnya..ewah...ayat...cik mah hanya mkn daging yg mama cik mah masak je...tp ni pelik g kedai nk makan minta nasi goreng daging merah...dari tu dah rase lain..kenapa ngan diri sendiri ni..rupanya2 pregnant..alhamdulillah...dah 4 bulan ni xmo pulak dah ngan nasi goreng daging merah..hehhee...mcm2lah kan...

gmbar dari google...boleh nmpk amik kat ne..sendiri xingt nk snap...

yg kedua pulak..bab2 makan coklat..mmg sngtlah gemar makn coklat...tp dulu kn cadbury...tetiba plak pregnant xsuka cadbury..ni juga adelah penyedap tekak yg loya sepnjg 3 bulan.KIT KAT.3 bulan mmg xlepas mkn ni...hehehebnyk btul en suami beli wat stok..tp xmkn sngt dah sekarng...2minggu sekali je mkn..sbb makteh ckp..xle mkn coklat selalu..t bby kuning...btul ke ek????xtaulah...orng tua2 ckp...

gmbar credit pada google ye...

ni bab umminya nangis2 mlm2 nk makan...aduhai...hahhaha...gedik sbnarnya...en suami g beli dah dekat kol 9.30mlm...kol 10 xblik2 lagi...then mesej ckp..xpelah kalau xde...bliklah dulu dah mlm..padahal area rumah ade 5 7ELEVEN..tp semua dah off n rosaklah...aduhai...

blik je en suami...cik mah sedih..sbb mmg xde,,konon2 mengharp ade..hahahha...giler ayat belet2..suh blik konon risau..bila xde nk nangis pulak...hahhaha...smpai ke malmnya nangis...bby girl ke ek???sikit2 nk majuk ngan abah..hahahahesok nyer dapat juga en suami belikan yg besar tau....SLURPEE....nyum2...


umminyer mkn xingt..mmg setiap kali dpt..luper diri..mkn xingt,.,ala xingt nk amik gmbar.,.sikit2 nk gmbar..sibuklah tu nk masuk blog..hahahha

ni pulak sbb pengaruh ngan iklan...ish..lain kali jgn tgok tv time iklan ye...hehehe...hajat hati nk CORNETTO...tp ayah cik mah kebetulan tgh hari tu kuar..pesanlah belikan...last2 ayah belikan aiskrim DRUMSTIK...eh betul ke eja..harap2lah..hahaha...xpelah..asalkan yg kon biskut..nyum2...sedapnyerlah...yg pasti kena coklat okey...hahhaa


sebelum2 ni xlah berapa minat pun nk makan kuih2 ni...mkn kuih feveret mama wat je..kuih seri muka n karipap...hahhaha...ni tetiba nk mkn PISANG GORENG..siap ckp ngan mama nk yg sedap punyer kat ne ek????

okey...siap2...mesej en suami ckp nk p beli pisang goreng..start kete ajak mama n 2 ank buah g cari..nasib mama tau tempat yg sedap...hahaha...beli smpai rm5 tu nk mkan..xsempat2...makn adelah RM3..cik mah je..hahahaha...nsiblah..tradisional anak ummi ni..pisang goreng murah sikit..jgn minta secret recipi dahlah...hahahhaa

semua gmbar2 credit pada google..jp lagi pun nk p cari lagi pisang goreng...suka btul minum petang sekarang...

yg terakhir pulak..xsemena2 kena muntah2 lagi..gara2 p umah nek sedara ens uami..ade air oren yg masam giler2..minum setenguk..terkejut n berhenti terus..en suami rilex je 2 gelas...hahahhaa...sensitif agaknya...mmg teruk sngtlah..dahlah masa tu kawan2 dtg rumah beraya..kesian kawan2..maaf sngt2...pagi tu terpikir..nk mkn ape ye bg ilang sakit muntah2 ni...nk sesuatu yg masam tp xmo asam..teringat pulak aiskrim TRAFFIC LIGHT mat kool....wahhhh...amik haa...demam2 boleh mkn aiskrim 3 batang skali...terus boleh bgun lepas tu..sedaplah pulak aiskrim ni..hahahahahha...ade2 je kan...mmg btul2 hilangkan rasa loya nk muntah...so..mknlah ape je yg boleh asalkan xmemudaratkan diri n bby ye...


jutaan terima kasih buat suami tersayang sebb xpernah sekali pun terlepas mencarikan ape yg bby idamkan..ops..bby ke ummi..hahhaa..sedaya upaya abah to be akan berusaha...alhamdulillah dikurniakan suami yg memahami...

yg terbaru mengidam nk makn nasi lemak daun pisang..ni gara2 ayah cik mah bw nasi lemak daun pisang dari pejabat...masa tu dah mlm..dpt mkn sikit je..takut sakit perut..ayah kata kawan ayah masak tgh hari..tp serik dah sakit perut...so mkn sikit je...akibatnya..nk lagi...nk lagi..mamalah yg kena watkan..hahaha..alhmdulillah dapat dah mkn..terima kasih mama ku saynag...syukur juga xde teringin nk mkn yg bukan2 atau buat yg bukan2...syukur sngt...



mommy to be yg lain pulak mcm ne???
korang teringin nk mkn ape pulak????

TQ

PUAN MAH



12 00 sudi berkongsi cerita:

LiNda said...

amboiii..slurpee yang linda x tahan nk gelak tu. Hikhik. Bese la cik mah, mommy to be ni mmg banyak keinginan. X sbar plak linda pun nak merasa mcm cikmah

cik mah said...

@LiNda

Hehehhe...kan2..beriya2 nk pulak tu...insyaAllah xlama lagi turn linda pulak...

Jalinan Cinta said...

hehehe.. suka dan geli hati baca entri mommy to be ni. Hehehe..

Nway congrats dear.! Tak sabar menunggu kehadiran org baru ni. hehe :)

Jaga kesihatan elok2 ye.. hehe

cik mah said...

@Jalinan Cinta

Tq cik bie...itulah..mcm2 kerenah mommy to be..nk mknlah nk itu nk ini...bby pun xsbr nk jumpa aunty2...hehehe

❤Mrs. Myra❤ said...

cikmah, jangan minum slurpee sangat tauu...kandungan gula sangat tinggi...nanti takot kena diabetis plak..sbb mase preggy ni mmg mcm2 penyakit singgah...:)
myra pon mase awl2 preggy dlu, suami la yg byk mengidamnya..nk makan itu ini..mse tu xtau preggy...hehehe
sekarang myra plak mengidam mcm2...:)

NinaAz said...

Manyaknyaaa cikmah ngidam. Hehe. Slurpee tu terkiur tetiba

cik mah said...

@❤Mrs. Myra❤

Ooo..tq atas nasihat..xla..cik mah minum skali tu je..lps tu xdah...minta bnda lain pulak...haha

sheisjaz said...

kihkihkih..comel2..

Jaz pun teringin mcm2..selalu tertanya2..ni sebenarnya mengidam ke mengade2 ye?adoilah..

Dulu mengandungkan Qaisara selalu main dengan mindset, jgn nk mintak mcm2, jgn mk muntah2 bagai..tp kali ni nya prgnt xde mindset da..mind da xboleh nak set da..adoilah..morning sickness pg2 tu mmg wajib..kdg xtntu masa.Asamboi tu wajib ada dlm handbag,dulu sentuh pun x, teringin lg r x kan..skang ni wajib ambik sehari.Ubat plak mmg xboleh..oh parah gila prgnt kali ni..
mengidam makan tu xprasan sgt, cuma pg2 tekak mmg wajib ns lemak..hambik ko!tp berat xnaik. :(

cik mah said...

@sheisjaz

Itulah kan..mcm2...hehe...setiap masa morning sickness dah..hahahha....wahhh..lagi dasyat ni..mesti kn ade nasi lemak..hahaha...syukur berat xnaikkan...Btul tu..cik mah pun xmkn asam..tp bila pregnant ni..mknlah juga

khadijah said...

Dija tak taula mengidam ke tak semue teeingin je, tapi bende biasa je :) senang nak cari :)

sarahhernyzar said...

Sara belom preggy.. Tp simptom2 mcm cik mah x pernah dan x suke sesuatu makanan boleh jadi bahan makanan harian tu ada berlaku kat sara.. My mom pun pelik.. Hahaha.. Yg sekali sekala makan jadi hari hari mau mkan.. Hahaha.. Tak check lg.. Doakan ya cik mah.. Xoxo..

Smga ummi dan baby sehat dan selamat.. Aamiin.

cik mah said...

Wahhhhh...sarah...ade tanda2 dah tu...bestnyer....check2 cepat..at least boleh prevent ape yg patut...kena extra care tau sarah....insyaAllah ade rezeki boleh bby 2014 sama2...hehehhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...