Free blog design by Louise Franks {Blog} Designs. Digiscrapping elements by Louise Franks{Digiscrapping} Designs.»

**Kawan baru**

hari demi hari yg indah...

Daisypath Anniversary tickers

Friday, 27 March 2015

Cara buat bunga utk ikat hamper..

Selamat pagi..jom sarapan sambil2 baca entry cik mah..

Meh2 nk share ilmu..

Ni cik mah pun br belajar hr tu,.pernah dah wat sebelum ni..tp lupa dah pulak..ish2....

Semua ni kan...adoi dah kenapa semua disalahkan...hehe..

Cara2 nk ikat riben utk ikat dekat hamper....

Tgok gmbr dulu k..


TdAaaa...nk mudah..ambil n potong sekeping kertas yg keras utk jadikan basic...agak2 kan ukuran besar bunga yg nk tu ye..

Pastu lebihkan sedikit..then mula kan pusing2 kan beberapa pusingan kat basic kertas tadi..

Dah puas hati beberapa pusingan tu..lebihkan sedikit juga mcm yg awal2 tadi..pastu gunting kan..n keluar kan Dari basic tadi secara berhati2 tau..jgn habis teratur dah pulak ye..

Pastu.guntingkan mcm gmbr yg ke 4 tu dibah again salah satu hujung tu..pastu .gabung kan yg dah gunting tu tadi jadi tgh...kiranya..Akan jadi mcm gmbr pertama baris kedua tu,,.pastu ikutkan ditengah2 ye..ikat kemas2...

Then keluar kan kelopak2 tu ngan pusingkan..keluar then pusing..keluar then pusingkan sampai semua kelopak tersasul...mudah sngt ni tau...

N paling penting dengan sedikit kesuntukan..dptlah berjimat cermat..ni klau beli dah siap..1 yg kecil je RM2 tau...xpun RM2.50 dah...

Ni beli 1 roll riben baru RM2..boleh dpt dlm 8-10..bergantung pada saiz n banyknyer kelopak bunga tu...

So..selamat mencubalah ye,,

TQ

PUAN MAH

1 00 sudi berkongsi cerita:

Anonymous said...

Aii kak..kalo pkai reben kain satin boleh ke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...