Free blog design by Louise Franks {Blog} Designs. Digiscrapping elements by Louise Franks{Digiscrapping} Designs.»

**Kawan baru**

hari demi hari yg indah...

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, 17 April 2013

Pada saat ini..


selamat pagi cantik manis...pada saat post ini ditaip...xtau bila nk published...dengan titisan air mata yg sama2 laju dengan jari2 yg menaip...

demi perkongsian...ditabahkan hati untuk terus berkongsi dengan cantik manis..

berat mata memandang..berat lagi bahu memikul....

itu yg dirasakan saat ini...

hari2 buka fb...cari kata2 semngt...buka google je...search  "pendarahan ketika awal kehamilan..."

rasanya dah beratus2 cerita bca...beratus2 blog diterjah....hati masih lagi sebak n terus menahan air mata...

saat rasanya menulis diari kehamilan buat kali terakhir...yg akan hanya terhenti tika minggu ke8...




YA Allah...dugaanmu terlalu besar dan berat untuk hambamu ini harungi....

jauh disudut hati...masih lagi mengharapkan keajaiban untuk 25 april ni....rasanya...itu mungkin hari penentu...walaupun...mungkin sudah jelas ape keputusannya...berharap dan terus berharap...

masuk minggu ni...dah 5 kali scan untuk tgok bby dalam rahim ini...tp..setiap kali itu xnmpk ape2...pernah sekali je nmpk...tp selepas itu..segalanya tiada apa2...

berat hati nk menerima...andai bby telah pergi...YA ALLAH....

pendarah telah berhenti setelah 11 hari..kemudian 2 hari kemudian dtg semula sehingga hari ini....semakin bnyk dan bnyk...diri sudah semakin lemah...lemah dan lemah..tetap menguatkan smngt...

rasanya diri ni pura2 je hepy depan semua orang..pura2 mengatakan... "adik kuat..insyaALLAH...dugaan untuk mereka yg boleh hadapinya.."

sebenarnya..jauh dlm hati...hanya ALLAH yg tau...

kali terakhir jumpa doktor 13 april...scan lagi...lagi dan lagi...masih xnmpk...8 minggu dah...mana pergi????

terima dngn hati terbuka...mungkin bukan rezeki...

tp untuk tnda keguguran..xde pun kecuali darah yg turun ni...sakit...cramp n lain2 semua xde..

muhasabah diri dan ingt akan semua ini adalah takdir dan ujian...disebalik semua ini ade hikmah yg telah dicatitkan...insyaAllah...

TQ

PUAN MAH


29 00 sudi berkongsi cerita:

NinaAz said...

Ya Allahhhh. Sabar puan mah. Andai itu rezeki. Segala2nya ok. Ingat, Allah maha mengetahui apa y terbaik utk hambanya

inayusoff said...

kuat cik mah!
apepon keputusan harap redha walaupun pahit nak terima!..

qaseh_fariza said...

puan mah sayang, kuat kan semangat. kita merancang, namum Allah jua sebaik2 penentu.

Banyakkan rehat ye sayang

Cik Jelita said...

sabar ye puan mah.be strong!

Diyana said...

ya Allah,
kuat ujian Allah utk Puan Mah... inshaaAllah semua akan ok...
Puan Mah b'serah pd Allah ya (^_^)

ayeen muhammad said...

Puan mah.. banyak bersabar ye,,. ayeen pun kalau ikutkan usia kandungan dah 5 minggu tp ayen still xpegi scan lagi.. takut, risau semua ada.. tp stakat ni xde pendarahan lagi cuma sakit2 kat ari2 ni kerap sgt..risau la..takut nak p scan...emmmm

♥ Chacha said...

Cik mah, sabar byk2 ye. Keajaiban Allah tu hanya Dia yang tahu. Bila Dia kata " Kun fa ya kun" jadilah maka ianya akan jadi sayang. InshaAllah if rezeki cik mah, pasti nampak nanti. Aminnn. Redha dengan ketentuanNya. :)

aizu's life said...

sebak rase bile baca.. tabahkan hati yer sahabat.. Insyaallah, smuanya akan ok.. Dugaan ALLAH buatkan kita lebih tabah harungi liku2 kehidupan.. Org doakan yg terbaik utk kalian.. Aminnn

eddany @ WE said...

Dear Cik Mah...

Be strong~ Insyallah everything will be fine... Moga Allah permudahkan segala urusanmu Cik Mah~

SarahSyafiq said...

sebak baca.faham apa yang pn mah rs sekarang ni.be strong ye my dear.think positive.
sarah cuma nk share.doc kate kalau keguguran awal kehamilan maksudnya ada kecacatan.
insya Allah nnti ada rezeki lagi nanti:)

Nursaila Norman said...

sabar byk2 yer cik mah..cik mah kena +ve..pujuk hati tu supaya cik mah lebih redha..apa2 pun saila doakan yg terbaik utk cik mah k :)

Nursaila Norman said...

sabar byk2 yer cik mah..cik mah kena +ve..pujuk hati tu supaya cik mah lebih redha..apa2 pun saila doakan yg terbaik utk cik mah k :)

FIFI said...

sabar puan mah..doa banyak2..In Shaa Allah semuanya selamat..

Syaz Rozelt said...

sabar n bertabah k..In sya Allah ada rezki lagi lepas nie..doakan jugak utk sy..

AyongAtikah Zaid said...

huhu...ayong pn nak nangis baca....sbr byk2 ye...nnt mesti Allah nak bg rezeki lg byk...ayong doakan ye..

cik mah said...

Terima kasih pada semua yg memberi kata2 semngt..semua ini adalah kekuatan untuk cik mah..terima kasih sudi mendoakan cik mah..insyaAllah.lcik mah akn terus tabah...

cintabella said...

semoga cik mah akan terus tabah menghadapi semua dugaan nie..

Cik Rad said...

rad setuju dgn ckp sarah.. kwn2 ada gak bitau kalo gugur awal kehamilan ni kemungkinan janin ada kekurangan.. biarlah janin gugur awal drp nnt lahir ada kekurangan.. xsanggup rasanya.. T__T

tapi ini semua ketentuan Allah s.w.t. setiap musibah yg diberikan pasti ada hikmahnya.. Allah beri ruang pada pn mah & suami utk lebih bersedia di masa akan dtg.. apa yg perlu skrg ni ialah pn mah cepat pulih & bersemangat ya utk baby yg akan datang pula..

sayu rad baca entry ni.. tp berat mata memandang lagi berat bahu yg memikul.. itu mmg tak dapat disangkal.. memang rad tak dapat fahami perasaan sebenar2nya yg pn mah rasa.. apa yg rad mampu buat ialah sentiasa doakan pn mah kuat & cepat2 sembuh utk baby akan datang ya syg..

Jangan menangis bertenanglah
Peganglah tanganku dan digenggam erat
Ku melindungi dari apa yang datang
Berhentilah menangis

Tubuhmu kecil bertenaga
Dalam dakapanku kau tenang dan lena
Pertalian kita takkan terputus
Berhentilah menangis

Kau dihatiku
Kau dihatiku
Hari ini dan selamanya

Kau di hatiku
Walau apa katanya
Oh… kau di hatiku
Selamanya

Mengertilah apa yang kami rasa
Tak berkeyakinan apa yang dikatanya
Kami berbeza tapi di hati kami
Tiada apa yang berbeza

Jangan kau dengar mereka tak tahu
Saling memerlu dan membantu
Di suatu masa kutahu

Destinasi tiba kau harus tabah
Ku ‘kan bersamamu bersabarlah
Di suatu masa kutahu
Buktikan bersama kau

Selamanya
Bersamamu
Ku selalu bersamamu
Selama-lamanya

Pandanglah ke bahumu (3X)
Di sisimu selamanya

Mila Kamil said...

ya allah... sedihnye baca entry Rahmah yang ni... sabar ya.. insyaALLAH, ada rezeki rahmah nanti.. doa banyak2 yaa...

aisyah kz said...

sabar yea Puan Mah..
moga awk tabah mghadapi ujian Allah nie..
mudah2an semuanya slmt..

orked violet @ SYA said...

sabar cik mah.. jage kesihatan. InsyaaLLah..rezeki Allah kite xtaw.. Allah ambik 1, banyak Lg Allah turun kan. saba ek..

EIKA said...

pn mah...sabar ya.klu ada rezeki ada la.jgn stress2 taw dear ;)

missGogreen said...

sabar ye Puan Mah..redha adalah jln yg terbaik..xpe,andai bkn rezeki hari ini..jgn pernah berhenti usaha ye.

khadijah said...

sebak baca entry pn mah.. dija doakn semuanya baik2 ya, klo ada rezeki puan mah nnt in shaa Allah ada lagi tu, pn mah troskn berdoa ya.. andai bukn rezeki tros kuatkn hati pn mah dan semoga redha dgn ktntuanya.. tp jgn prnah putus asa, skrg pn troskn berdoa ya

cik chinta said...

kuatkn smgt. ada hikmh dseblik nya

Princess Feyqa said...

sis, sabar ye semoga sis tabah tempuh dugaan ini, Insyaallah ada rezeki lagi nanti tu :)

Airina Qaisara said...

Dear puan mah.. Semoga tabah hati menempuh dugaan ya.. In sya Allah Dia ada perancangan yg terbaik utk kita. Ape pun keputusannya nnt, redha & jgn putus asa ok. Yus doakan yg terbaik utk puan mahu & husband :)

iedaurora said...

sabar & be strong dear...

iedaurora said...

sabar & be strong dear...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...