Free blog design by Louise Franks {Blog} Designs. Digiscrapping elements by Louise Franks{Digiscrapping} Designs.»

**Kawan baru**

hari demi hari yg indah...

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, 8 May 2012

35% done...horayyyyyyy

assalammualaikum....

sambungan dari entry ini ye....bunga telur......asyik update pasal personal je kan..mesti korang bosan kan...maaf sgt2....so..kali ni cik mah kasi updated ek ape yg dah cik mah wat 2 3 hari ni...meh nk tgok...


ni antara bhan yg diperlukan..gam tu...manik2 mcm mutiara tu saiz besar n kecik n tali tangsi ye...korang potong tali tu ikut saiz korang nk...pnjng sikit xpe..belah 3 je ke...sennag je proses ni..cm leceh sikit..bermain ngan gam..melekat2 jadinyer..wat bnda ni je dah sejam lebih..tu pun 3 paket je pun siap..hahhaha


yg ni plak kertas fiber yg dah cik mah potong pada 2 saiz tau....yg besar untuk bhagian atas...yg kecik t untuk bhgian bawah ye....ikat ngan dawai...amik dawai lembut sikit...t sakit tgn...huhu...bukan sikit nk wat...1 bunga telur gn 3 tau...then total 600..hahhaha...tmbah yg kecik lg 200...jumlah semua yg perlu diputarkan ngan dawai 800...hahahhaha...giler btol angka tu...tp xpe..uasahakan tngga kejayaan...untuk lebih cntik..korang le gunting di hujung2 setlah atau seblm dilipat ek...lipat mcm kipas je...senng sgt....kertas fiber ni pun lmbut je...ok x???



ni sambungan yg reben putih hari tu...cik mah dah siap dah ikat2 reben ni....ade dua jenis tau..yg dua kelopak untuk atas..n yg 1 kelopak untuk yg bawah ek....senng je pun....tp perlukan semngat yg kental n korbankan masa...lebih2 lg tdo n dating...hahahha...seperti biasa....


tadaaaaa...siap dah yg tali tangsi tadi di gam ngan manik2 muatiara....cntik kan....suker lah.....yg ni cik mah xsure plak 1 kuntum gn berapa manik2 comel ni...kalau xsilap lah ek....untuk 1 kuntum gn manik bsar dlm 3 n manik kecik dalam 5 kot...tu akan menambahkan shinningnyer...cntik tau korang....ade warna lain..tp cik mah pilih putih berseri2 ni....hehehe....


okey..last hasil kerja hari tu adalah....korang kn jg lekatkan manik yg saiz bsar ni kat yg manik berjurai cik mah ade tunjukkan kat entry sblm2 ni....bnyak kot cik mah beli..dlm 10 meter..hahahhha....bnyakkan...suker r...sbb en tunang yg tolong guntingkan..hehehhe....yg gmbr 1 lagi tu...sj je nk tunjuk cebisan kertas fiber yg cik mah dah gunting hujung2....bnyk jg lah kan....so..t kita sambung lagi ye ape yg seterusnya hasilnya....doakan cik mah boleh teruskan usaha bunga telur ni...

TQ sudi baca..harap korang suker n boleh bg serba sedikit idea...

TQ

CIK MAH...


2 00 sudi berkongsi cerita:

ciksusu said...

sangat rajin!! bunga telur kite tak gerak2 dh..
ade can je beli je nih :p

Rahmah said...

tq2....ala...cik susu...dah beli smue brang2...rugilah if xwat...nk beli cberkenan di hati...hehehhe...cik susu nk beli bunga telur mcm ne???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...