Free blog design by Louise Franks {Blog} Designs. Digiscrapping elements by Louise Franks{Digiscrapping} Designs.»

**Kawan baru**

hari demi hari yg indah...

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, 25 June 2014

Ibubapa & guru..

Selamat pagi cantik manis..sihat???
moga semuanya sihat hendaknya..ewahh..gaya ummi mcm menulis surat je..hehe..

nk share yg cik mah bc dari fb ibubapa cemerlang..


sngt setuju..klau sebagai pendidik..yg cik mah rasa..pling penting xle garang...ada dengar prof muhaya punya ceramah..yg sbnarnya xperlu diwujudkan guru disiplin pun...sbb ni bg persepsi negatif je pada ank murid...

yg ayat kedua pulak..mestilah setuju juga..selain hntar anak ke sekolah..ibu bpa pun harus mainkan peranan sebagai guru..ingtlah tugas didik anak bukan bulat2 serah kat cikgu kat sekolah ye...ibuayah lebih phm anak...so sm2 lah kita berusaha menjadi guru..pling best klau kita menjadi idola ank kita sendiri.selain idola kita yg utama ialah rasulullah....insyaallah...


yg last tu..mmg masyarakatlah yg melihat anak2 kita nnti...moga anak2 kita nnti menjadi seorang yg soleh n solehah n berbakti pada agama..n ibu8bapa..insyaallah..amin2...

ada x yg cantik manis nk tmbah lagi???jom2 share ilmu...

TQ

PUAN MAH


2 00 sudi berkongsi cerita:

lia said...

cikgu amanahnyer besar mcm ibubapa... jadi ibu pon rasa x cukup sempurna, no wonder x jadi cikgu sbb besar amanah nyer tu...

Mummydearie said...

Salam singgah!

Setuju sangat-sangat. Dua-dua pun memainkan peranan penting dalam hidup anak-anak. Kalau guru bagus peranannya tapi ibubapa pulak tak memainkan peranan yang baik, tak jadi juga akhirnya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...