Free blog design by Louise Franks {Blog} Designs. Digiscrapping elements by Louise Franks{Digiscrapping} Designs.»

**Kawan baru**

hari demi hari yg indah...

Daisypath Anniversary tickers

Friday, 31 October 2014

Puree : Avocado

selamat pagi...meh2 mommy2 nk share lagi puree lagi..layankan je lah ek..utk ingatan diri sendiri masa2 depan juga ni..t senng..kot2 ummi lupa..

kali ni paling senng..senng betul tau...xpayah ada blender pun...kali ni cik mah beli avocado utk azwa..serius ckp..sendiri pun xpernah merasa avocada..ada azwa ni ha br rasa..sedap juga ek...

kat gmbr tu ada panduan pemilihan avocado ye yg mana sesuai...jgn terlalu masak..sedang2 okey dah..dlm bekas ni ada 3 biji..so le makan 4 hari..potong pastu lenyek sikit..masukkan dlm puting tu..

ni mmg senng..azwa pun le makan sendiri je..bgus2...



hari ketiga cik mah campurkan lagi avocado ngan carrot kegemaran azwa..belnd..untuk carrot tu kukus dululah..bg lembut ye..campur air sikit n blend..siap..terus je bagi mkn..klau wat lebih masuklah chiller ye..

yg jenis ni besar sikit..payah sikit anak ummi nk masuk mulut..tp tetap berjaya...horay..azwa semakin bijak..duduk pun tegap dah..dari 5 bulan lebih nk amsuk 6 bulan azwa pandai dah tutup..mula2 ngan sengeng pastu berjaya..hebatlah kamu sayang...

klau travel pun sesuai beli avocado ni..mudah n cepat..tp maybe payah sikitlah kot nk dapatkan..better beli siap2..dlm kereta pun le bg..snng n jimat masa...

nk campur kan ngan susu pun boleh juga..
ingt ye..xpayah nk letak gula ke..garam ke..

selamat mencuba ye aunty2..

TQ

PUAN MAH

6 00 sudi berkongsi cerita:

suhailah hamid said...

Betul. Avocado terus bole mkn. Senang.

Julia Johari said...

Sedap yer baby azwa mamam...yummmm...cute betul baby you hehehhe

Sheila Salim said...

Assalamualaikum cikmah. wahh sedapnya avocado.. nyummy! pandai azwa makan sendiri...

MizzTina said...

selalu rs nk try buat..tp asal nk g cri avocado je, lupa..hahaha..

nini said...

mcm sedap aje ni

NinaAz said...

menariknya guna bendalah tu cikmah! mcm nk try bg daffa jea. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...