Free blog design by Louise Franks {Blog} Designs. Digiscrapping elements by Louise Franks{Digiscrapping} Designs.»

**Kawan baru**

hari demi hari yg indah...

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, 15 March 2016

Tiba masanya...

Selamat pagi..

Entry bersalin kali ni xde sepanjang episode bersalin kan kak long Azwa..hehe...masa bersalin kan adik ni lebih rilekslah sedikit...



Ni selfie masa masuk Je LR...whatsapp kat Bff Je gmbr ni..huhuh..lepas pecah air ketuban tu..terus rasa sejuknya lah bilik ni...siap suruh nurse perlahankan air cond..nasiblah nurse mmg baik hati melayan...

Ok..sambungan dari yg lepas.dlm 4.30ptg mcm tu..nurse check bukaan n katanya dah 6cm..xlama dah katanya...lepas Je dah jiran sebelah bersalin tu...azan asar..masa ni mmg makin kuat dah contraction...ke kiri ke kanan cik mah pusing...

Then nurse dtg...check tgok...okey...jp lagi Je ni..nurse suruh mengiring ke kiri...n try teran slow2 bila sakit datang...dagu ke dada..jgn bengkok kan badan kebelakang...ok..masa ni buat beberapa kali...terus nurse ckp...okey...pandai..pandai..lagi...

Terus nurse pergi panggil doktor..dktr dtg n tgok..terus kata boleh terlentang kan cik mah dah..

Huhhh..dr posisi mengiring nk ke terlentang pun sakitnya lain mcm Je tau...

Terus nurse amik besi pacak kiri kanan tu...dktr mmg dah ready pun..kali ni terkejut SBB nmpk dktr pkai MCM topeng lutsinar yg org ketuk2 besi slalu pkai tu..ape ntah namanya xtau...

Ok..TP masa tu xsempat nk pk ape..pk sakit Je sangt2 masa tu...nurse mmg sngtlah membantu...mmg nurse tolong angkat kan bdn n sngt2 memberi semangat...

Kali ni en suami dah belajar dr pengalaman..hehehe...en suami pun sama2 angkat kan bdn cik mah n sm2 bg semangat...

Terharu kejap masa tu...

Teran n teran n teran...mmg masa ni guna sepenuh tenaga...TP masa ni mcm asyik terkepit kaki Je..dktr beberapa kali tolak kaki cik mah bg buka...sbnrnya xselesa sngt nk posisi tu..SBB sblm ni rasanya lain sikit...ni dktr xkasi ubah posisi..so mcm blur2 kena tolak kaki sambil tarik tali ke dalam...

N sebenarnya..pinggang sngt sakit mengatasi sakitnya perut..sampai cik mah rasa xlarat sngt n nk giveup..terhenti sekejap masa tu..cuba cari nafas,,huhuh...

Masa ni kepala adik uzma dah keluar..bahu Je belum lagi..so nurse suh cepat n bg semangat...terus guna tenaga sepenuh hati teran tanpa mengeluarkan suara..n dktr suruh angkat bontot sikit n pinggang...tu lagi blur...MCM ne nk angkat pinggang sambil teran..hahaha...

Xlama lepas tu..terasa sesuatu dah keluar..alhamdulillah..tengok adik Azwa ada air MCM lendir kuning pekat kat seluruh bdn die..adik uzma xnangis pun...nurse pun xsempat tunjuk cik mah terus Je bw g keluar masa tu..

Dktr dlm proses keluarkan uri...

Cik mah tnya dktr...baby ape??.

Dktr kata nurse tgh selamatkan anak awak..SBB baby xnangis..

Dlm hati yakin adik uzma xape2...

Then terasa sesuatu lagi keluar...alhamdulillah uri keluar sempurna..

Then tanya lagi dktr..baby ok kan dktr?.

Insyaallah..nurse tgh selamatkan..

Ish debar Je bila dktr ckp mcm tu kan..

Xlama lepas tu dgr baby nangis..alhamdulillah...adik uzma dah nangis..syukur sngt..

Lepas Je adik uzma lahir..en suami ikut nurse...so masa nurse jahit en suami xde pun..

Alhamdulillah..jahit kali ni xterasa sakit pun..okey rasa..syukur sngt..

Then xlama lps tu en suami dtg...die xperasan pun masa bila dktr gunting..hehehe...

Khusyuk sngtlah tu bg cik mah semangat masa meneran..hehehe..

tnya en suami  mn gmbr adik..en suami xsempat amik SBB adik kena masuk dlm kawasan pemantauan..en suami sempat azan kan Je..then nurse amik semula..alahai..rindu tau umi...

Xlama lepas tu nurse bw kan roti n air utk tambah tenaga semula..terus lah suh en suami suapkan.hahaha..mengada2 lah sikit..hehe

Then nurse dtg CKP dah dpt bilik 1st class..so kena pindahkan barang..en suami pun g lah angkat barang dr bilik lama ke bilik baru..

Lepas tu ada dktr dtg...dktr baby...dktr bg tau yg uzma ada infection sedikit...infection tu disebabkan kencing kotor dr cik mah..cik mah kena kencing kotor tu sehari sebelum bersalin..sempat makan sekali Je ubat..dah adik uzma nk keluar...so uzma kena amik antibiotik n kena pantau n xle jumpa sesiapa dulu...

Alahai..sayunya dengar,....maafkan ummi Ye sayang...so bermulalah episod bermalam malaman di hospital...

NeXT entry cik mah share Ye..


TQ

PUAN MAH


8 00 sudi berkongsi cerita:

ilya maisara said...

Allahuakbar!
Alhamdulillah..selamat dah semuanya..
terimbau pula memori bersalinkan Azra
hihi..lepas je bersalin memang laju je mulut, nak air..

sebab memang rasa kering sangat..hihih

Syaz Rozelt said...

Alhamdulillah..dah selamat pun..kita menunggu masa ni rasa tak sabar dah nak bersalin walaupun rasa takut jugak..hihi

cik mah said...

Aaa..tu lah..moga dipermudahkan urusan syaz..

cik mah said...

Syukur sngt..kan2...mmg nk air je masa tu..

Petak Bunga said...

alhmdulillah, semunya dah selamat..ibu & anak.

cik mah said...

Aaa..syukur sngt ..

Aimi Muhamad said...

syukur baby n ummi selamat...bby uzma kuat tu...

sya mimie said...

Saat mendebarkan kan cikmah. Bila bby lahir trus dibawa kluar..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...