Free blog design by Louise Franks {Blog} Designs. Digiscrapping elements by Louise Franks{Digiscrapping} Designs.»

**Kawan baru**

hari demi hari yg indah...

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, 15 November 2012

Hijrah diri....


selamat tahun baru islam cantik manis...hari ni tanamkan azam baru...bialah sedikit pun yg terlaksana..asalkan ade kan...syukur...semoga hari ni memberi seribu makna....



bagi cik mah..kesabaran adalah sesuatu yg sngt utama dalam kehidupan ni....dengan bersabar ni..bnyak bnda buruk serta hati ramai orang dapat kita elakkan daripada dilukai....semakin dewasa n semakin mnjadi isteri orang ni..cewahhh...tb2 ceramah mcm ustazah pulak..apa salahnya kan....cik mah selalu menasihatkan diri cik mah supaya bersabar n muhasabah diri ni....jgn terlalu pentingkan diri...bukannya kita seorang je nk hidup kat muka bumi ni....semua yg ade disekeliling kita ni saling melengkapi....tanpa ibu..ayah...sapalah kita....so..apa2 pun bnyak2kan bersabar...bialah lmbat mana pun hikmah dari pengorbanan bersabar tu....
tp cik mah yakin Allah tetap akan turunkan juga untuk sesiapa yg bersabar dari setiap ujian n dugaan dari-NYA....



5 00 sudi berkongsi cerita:

Amalina Ali said...

Alhamdulillah. Semua orang kena tanamkan niat untuk berubah ke arah kebaikan. :)

bintanghati said...

erm, mcm cik bin ni, mgu dpn je kan nk nikah dh, so sempena maal hijrah ni, byk benda cik bin kene muhasabah diri... perbaiki diri sbb pas ni nk idop berdua, kne saling memahami & tolak ansur .. asiiseyy .. byk benda ni kene fikir blk ape yg perlu diperbaiki utk diri sendiri ...

cik mah said...

nana:btulkan..bila ade niat..insyaAllah kan...

cik bin:mmg dekat sngt dah kan...bnyk kan nk kn muhasabah...kn jadi lebih penyabar nk hidup berdua....tahniah untuk cik bin..insyaAllah kita jumpe nnti k...

LiNda said...

salam maal hijrah, maafle lambat plak singgah blog cik mah. Tu la, linda pun ngh belajar utk bersabar ni, even sgt susah, tp insyaallah ade hikmahnye bersabar ni :)

cik mah said...

@LiNda

tq sudi singgah linda....btul..bialah susah tp bermaknakan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...