Free blog design by Louise Franks {Blog} Designs. Digiscrapping elements by Louise Franks{Digiscrapping} Designs.»

**Kawan baru**

hari demi hari yg indah...

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, 24 December 2013

mama nk ni boleh???

selamat pagi cantik manis...yeah...hari ni en suami half day...esok cuti...nk p shopping beg ummi...mengidam pulak dah nk beli beg...hahahha...layankan je lah kan...ni sbnarnya lama dah teringin nk makan...tp nya malu pulak nk ckp kat mama...+ xmo susahkan mama...asyik mama je yg jadi mangsa melayan kerenah cucu yg xkuar lagi ni...hahahaha...salahkan bby pulak..padahal umminya yg nk makan kan..hehehe

rentetan dari cerita ini...

n al kisahnya terlupa yg nk wat masa belah en suami pulut kuning...so simpanlah keinginan nk makan tu...hahaha...amik ha..berapa lama menyimpan mengidam ni...

last2..hari jumaat lepas mama wat juga..sbbnya...sepupu cik mah yg 10 tahun tu bersunat...so setelah selesai n semua berjalan lancar pakusu suh mama masakkan pulut kuning n rendang ayam....

sambil tu menumpang skali sbbnya bersyukur sbb cik mah dah selamat mengandung selama hmpir 8 bulan ni...syukur sngt....

so..pagi2 lagi mama dah siap2 bungkuskan untuk ayah..pakusu n en suami bawa p opis..n bg juga kat jiran2....

sblm makan je sikit2 kena tnya mama..mama ni boleh mkn x???

mama yg ni boleh makan x??

semuanya kena tnyer..hahaha...mcm budak kecik pun iye juga..mklumlah baru first time preggy ank pertma kan..hehehe

cik mah...mestilah pagi2 lagi dah makan...tp xmkn bnyk pun..sbb mkn nk bnyk kali..rendang ayam tu feveret tu... n tu adalah lauk pertama yg cik mah belajar dari mama...belajar smbil mata tertup..gara2 mama ade keje tetiba..padahal semua ayam dah ready nk masak...so..alhamdulillah percubaan pertama berjaya 5 thun lalu...huyoooo....



ni masa mula2 nk mkn...dah mkn..alamak termakan smpai 4 ketul ayam pulak..hahaha...bby skrng ni kuat makan pulak...mlm2 asyik minta umminya mkn je...ish2...gemuklah ummi...

cantik manis suka x makan pulut kuning ni???
slalu makan ngan apa lagi ek selain rendang ayam mcm cik mah???

alhamdulillah tertunai mengidam nk mkn pulut kuning sekian lama...hehehe...sekrang ni pinggang asyik sakit je...mcm sakit nk period ada juga...tp xla teruk sngt2...k bby nk bg hint dah ek bby nk kuar ek???

ops....tetiba berdebar2 pulak dah...

TQ

PUAN MAH...

7 00 sudi berkongsi cerita:

Fiqah said...

Sepatutnya macam tak boleh makan pulut masa mengandung..

NinaAz said...

Sedapnyaaaaa. Hehehee. Nina suka sgt pulut kuning panas2. Hari tu makan kat kampung byk giler. Cicah denga kerutub itik. Makan gitu jea pun sodapp. Heeh

cik mah said...

Fiqah:nape xle mkn dear?

Nina:kan2....mmg sedaplah..wah kerutub itik...xpernah rasa pun...rupa pun xtau..hehehhe...mesti sedapkan..

Syu, Syuhada said...

sedapnye pulut kuning..
terliur pulak cik mah oii..
last makan masa kecik2 rasenye..hehe

cik mah said...

@Syu, Syuhada

Uiiiii...mmg sdp pun syu...amboi lamenyer xmkn....ni rekod ni..hehehe

anis suryanie said...

alahai.. terus terliur.. mana nak cari ni ... huhuhu

cik mah said...

@anis suryanie

hehehe..kan2...slalu hari jumaat ade jual kat kedai2 makan..tp xsemualah..trylah cari...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...