Free blog design by Louise Franks {Blog} Designs. Digiscrapping elements by Louise Franks{Digiscrapping} Designs.»

**Kawan baru**

hari demi hari yg indah...

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, 3 May 2016

2nd pregnancy : 3rd trimester dan air gula..

selamat pagi..

uzma dua bulan dah brlah cik mah sempat nk share cerita 3rd trimester yg lepas...lamanyalah kan..maafkan sy...

pengalaman kali ni..2 kali kena minum air gula..ntahlah...peraturan dah mcm tu..so layankan je lah..malas nk tnya bnyk kalinya..

cik mah okey je minum air gula tu..minum laju2 beberapa kali teguk siap..tahan2 sikit..masuk kereta sambung tidur..hahaha..kunci jam..pastu g masuk tunggu nombor utk amik darah lagi skali..

alhamdulillah xde masalah nk muntah kali ni..

alhamdulillah juga result okey sama mcm masa azwa dulu..syukur sngt...



ni bacaan air gula cik mah...senang hati..boleh mkn coklat n kek puas2..hahaha


masa 3rd trimester ni mmg biasalah kan..nk tdo tu mmg xselesalah..nk letak semua bantal keliling rasanya..haha...gasklah berebut ngan azwa..n biasalah juga..cik mah kena asma..bby makin menekan ke atas kan..

hujung ni xde lah kejang2 kaki dah..alhamdulillah..

sakit pinggang tu selalu gak..lagi2 dekat nk bersalin tu..mmg sngt payah nk tidur..tp syukur..xdelah masalah pening kepala ke ape..

dah hujung2 tu..cik mah duduk rumah mama..semua risau duduk rumah ngan azwa je..xnklah perkara terkejar2 nnti kan..

then hujung2 hari tu..kena kencng kotor..patutlah seminggu sebekum dapat detect ada kencing kotor tu sakit pinggang sngt2...mmg xselesa..tpnya xdelah sakit kat vagina masa nk buang air..tu yg xtau kena kencing kotor..

then sehari sebelum bersalin tu checkup kat kk..masa tu lah baru tau ada kencng kotor..2 kali kena check nk pastikan..

dapat makan antibiotik skali je..tu yg terefek kat uzma n uzma pun kenalah tahan wad 4 hari utk ambil antibiotik..sedih betul...

tp syukurlah semuanya okey..kesian ank umi kena cucuk tgn die..




utk berat bdn kali ni..mmg xnaik bnyk pun..sikit je..dulu 10kg naik..kali ni 8 kg je naik..berat akhir tu 57 kg je..sikit je naik...tp terasa gemuk gak..hahaha..awal2 ngandung dulu 49kg je..

yg lain2 semua tu okey je..syukur sngt2..

TQ

PUAN MAH

1 00 sudi berkongsi cerita:

Aimi Muhamad said...

sikitnya naik timbangan cik mah.kite masa bukak buku 48kg, skrg 59kg dah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...