Free blog design by Louise Franks {Blog} Designs. Digiscrapping elements by Louise Franks{Digiscrapping} Designs.»

**Kawan baru**

hari demi hari yg indah...

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, 16 August 2012

atas nasihat

selamat pagi...macam mana dengan persiapan hari raya???ade yang dah smpai di kg ke???cik mah xblik kg lagi..t pagi2 raya br blik..sbbnya kg di kg baru je..hehehe

entry kali ni bersambung dari yang ni..setelah mendapat nasihat cantik manis n pakar2 yang lebih berpengalaman dari cik mah..terima kasih atas segala nasihat n tunjuk ajar....lame btol ..lambat jg progress sebenarnya..tinggal beberapa bulan je...adoi..sempat ke...???

PART 1 pembikinan veil.

cik mah just beli kain chiffon dekat nagoya...RM6 semeter...then ptong ikut saiz veil lame masa tunang...ni gmbarnya..


ni cik mah letak veil lame atas kain chiffon tu...


inilah veil yang dah siap gunting...xtau nk ckp shape ape..D la kot kan...hehhe...xlabuh sngt pun...mcm yg tunang hari tu...same je saiz..



 sesudah dijahit tepi....jahit di subang perdana..sbbnya as ade gtau kedai paper beg murah tu..then g..alang2 ade jahit tepi..teruslah jahit...kain veil pun mmg dlm kete je...jahit tepi RM3 je...





ni antara labuci n pearl2 yang cik mah dah beli dekat kedai di sri gombak...suker sgnt..sbb adik kat kedai tu sudi bntu cik mah jg suai padan...senget2 plak gmbar kan..xpelah...harga total...below rm50...so..oklah...

cik mah jg sedang mencari tempat untuk meletak manik2 n segala labuci ni...ade kat ne ek???giant ke ade x??



mesti senangkan n lagi kemas if dapat kotak mcm ni..xla berterabur kan...

xpunkan..nk jimatkan..amik je mama cik mah punyer kotak dadih..heheh...senang...bercerita tentang dadih..lamenyer xmakan..slalu wat sendiri je...sedapnya..biler nk wat ek..



manik cik mah xdela bnyak mcm ni..kecil-kecilan je..hehhe....gmbar semua dari google...

ni nk teaser sikit bj nikah yg sngt wat cik mah kecewa sgt...


inilah die...huhuhu...nnti kita story2 k...

TQ

CIK MAH

8 00 sudi berkongsi cerita:

Cik Saila said...

bekas manik tu ada kat kedai bunga,tak pun dekat Daiso harga rm5 tp kecik sikit :) tp sy guna bekas dadih dgn mangkuk kaca je :))

cik mah said...

@Cik Saila

ooo yeker...tq cik saila...t nk p tgok r....aakan..snng jg pkai bekas dadih je..jimat..hahha...rm5 pun nk berkira cik mah ni..ish2...

Asfiza Sharifuddin said...

cik mah, as punya tempat letak manik guna bekas dadih tu jer...hehehe

kenapa baju cik mah? as pun risau macam mana lah outcome baju nikah as...

cik mah said...

@Asfiza Sharifuddin

ooo yeker...so cik mah nk pkai bekas dadaih jg la..hehhe....bj tu hampeh..senget2 n lain bnar ngan design..huhuhu

❤Cik Myra❤ said...

waaa..cik mah DIY veil ye..
bagus2..kite tak pandai nak jahit2 manik nie..tempah kat orang je..
kalo la reti jahit sendiri,jimat sangat2 kan...:)

cik mah said...

@❤Cik Myra❤
Cik mah pun br nk blaja2 ....hehe....moga2 jadi....

iedaurora said...

bekas letak manik2 tu kat daiso byak dear ^_^

cik mah said...

@iedaurora

tu la ramai gak ckp kat daiso bnyak..xsempat nk g lagi..hehehe....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...