Free blog design by Louise Franks {Blog} Designs. Digiscrapping elements by Louise Franks{Digiscrapping} Designs.»

**Kawan baru**

hari demi hari yg indah...

Daisypath Anniversary tickers

Monday, 24 December 2012

kalau teringin...


chef cik mah kembali bersiaran....huyoo..lamenyer...pergi mengembara cari menu2 baru...cewah.....xla...bz bnda lain..n buat2 bz je chef cik mah....hahhahahaha...

ni lama dah tersimpan dalam folder...tgah2 cuci folder...boleh ek perkataan cuci...hentam je...then nmpak ade sesuatu yg menarik...so..nk sharelah...ni sngtlah mudah..my bff yg ajar wat...simple rupanya...bila2 nk boleh je wat..kot2 teringin nk mood raya...silakan mencuba...kot2 juga le wat kunyah2 kat opis kan...


30 minit memasak bersama cik mah...

CORNFLAKES COKLAT

bahan-bahan yg wajib ada:
periuk nasi(nk kasi panaskan coklat)

kali ni xpyh ade dapur gas pun...

senduk supaya senang kacau n pindahkan masuk bekas bila dah siap..

bekas kuih rayalah semestinya

menu asas:
 

semestinya cornflakes (xkisahlah jenama ape pun ek..ikutlah selera)

madu kasi manis2 lagi

coklat cadbury....ini pun ikut selera ek nk coklat ape2 pun boleh...

majerin skali ye..supaya x melekit2....


mulakan...:



pertama skali panaskan periuk nasi td ye...bila agak2 dah panas....masukkan majerin secukup2 rase....bnyk sikit pun xpe je..


lepas je majerin dah cair...masukkan cornflakes n coklatlah skali ye...jgn lupa madu pun skali masuk...


pastu kacau2 kasi rata seratanya...bnyk2 coklat lagi sedap tau..nyum2 sngt...


lepas dah gaul2 sebati tu... susunkan bekas kuih raya tu untuk disejukkan sebelum di makan...



masuk bnyak2 lagi...so....xpyh wat 2 3 4 kali adunan....sekali adunan je dah siap....


jeng2...lepas dah tu siap susun....n masukkan dlm balang...ready untuk dimakan...kiranya..ni pling simple punyer tau...klau kreatif n rajin lagi bolehlah tabur2 coklat rice ke ek...

selamat mencuba ye cantik2 manis...

TQ

CIK MAH

3 00 sudi berkongsi cerita:

Adriana said...

kalau ada coklat confirm sedap

LiNda said...

teringin plak nk wat, hehe..suke makan cornflakes bermadu

cik mah said...

adriana:eh btul2..setuju skali...coklat mmg sedap...nyum2...

linda:mesti try tau..sedap..tmbah2 cornflakes ranggup2 je...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...