Free blog design by Louise Franks {Blog} Designs. Digiscrapping elements by Louise Franks{Digiscrapping} Designs.»

**Kawan baru**

hari demi hari yg indah...

Daisypath Anniversary tickers

Monday, 13 January 2014

Sekali lagi ye...


selamat pagi semua....alhamdulillah..sihat hari ni..tu yg rajin nk update blog tu...

ni yg janji nk cerita...dok tertangguh je lagi..ish2....so hari ni sempatkan juga nk cerita...al kisahnya..sebelum ni kan pernah masuk wad...gara2..muntah teruk tu...kat entry ni...

then tetiba masa 4 disember tahun lepas tu...cewah kan..mcm lama sngt...makan nugget n kentang gorang je masa mlm tu ngan en suami....sedap je pun mkn...pastu minum teh tarik..biasa je pun kan...ntah kenapa sebelum nk tdo tu...rasa mcm xkena..muntah sikit...then lagi n lagi..ish..kenapa ni..tgok en suami relax je..xde pun pape...

pastu mlm masa tdo tu start demam pulak...sudahnya muntah smpai habis pulak dah nugget tu kuar blik...smpaikan air masak pun xle nk masuk dah....esoknya khamis pun sm....makin teruk pulak demamnya...

first time rasa seumur hidup ni..demam sampai mengigil2 badan xtahan sejuk..smpai kejut en suami suruh peluk n selimutkan tebal2...masa ni mmg mengeletar habis...risaunya masa tu...

esok paginya mmg xtahan dah..pastu ajak en suami g klinik yg biasa g kat wangsa maju tu...masa doktor check..doktor kata air kencing ada bakteria..n cik mah demam panas...

pastu kn masukkan air masa kat klinik...masuk xhbis sebotol..bdn cik mah terus mengigil gila2...lagi teruk dari yg semalamnya...mmg sngt teruk..smpai teremosi marah en suami..sbb suh peluk n selimutkan..dah pulak kat klinik tu ada selimut 1 je..huhhh....xtahan..terus doktor bg ubat demam n surat refer hospital terus...

pastu terus g hospital tawakal....bhgian kecemasan...then terus masuk wad...


huhh....7/12 tu masuk wad...smpai lah hari isninnya...huhh...kali ni smpai 4 hari dok hospitalnya...

tp okey je...dijaga ngan rapi...batuk n demam yg teruk sngt...+ selesema skali...yg jadi payahnya sbb perut dah besar kan...so semua bnda wat ngan terkedek2...hahahha..dah wat wad ni macam bilik sendiri..siap bawa selimut tebal sendiri..siap suruh en suami bawa bntal sendiri..sbbnya rasa keras pulak bntal hospital ni...xle nk tdo..ngan jiran sebelah katil ni dok 24 jam dengar lagu kuat pulak tu..klau paham xpe..ni x..lagi cina..ahhahaha..masalahnya..lagu yg sama diulang 1000 kali..ish2....

then sbb cik mah btuk kuat sngt n selesema..jadinya susah nk bernafas...smpai jadi asthma pulak...so kenalah sedut gas tu..3 kali...huhh..lepas tu mmg legalah juga kan...


comotnyerlah kn..mmg xsempat nk cantik2nya..rembat je tudung mama n pkai sweater..masa tu mmg xlarat sngt...

blik dari hospital..doktor bekalkan 3 botol ubat batuk..amik haaaa...bnyk giler...

makan bila perlu je..so simpan wat stok je...hehehhe..xpayahlah susah2 g klinik lagi klau batuk2 lagi...

masa ni ada dua doktor yg jaga cik mah...doktor yg dulu tu ngan yg bhgian sakit2 mcm batuk n selesema tu...sebelum masuk wad tu ada scan bby juga..nk pastikan bby sihat...alhamdulillah masa scan bby sihat walafiat je..siap berenang2 n bergolek2 lagi tau..umminya yg xsihat..ish2...

hrp2 ni yg terakhir dah masuk wad...t mesti kena masuk wad juga sbb nk bersalin kan..tp tu nnti kat pusat perubatan islam...semoga nnti urusan nk bersalin dipermudahkan...xlama dah rasanya...sekarang dah 35 minggu....

TQ

PUAN MAH...

10 00 sudi berkongsi cerita:

DHHassan said...

semoga dipermudahkan...

NinaAz said...

Aminnn.semoga kita dpermudahkan nanti. ;)

amal salleh said...

huu tke care ;)

Fyka said...

Laaaa alhamdulillah baby xjd papekan cik mah..
bdn kita pon lately ni kerap nk dmm..
silap mkn skit jer sakit perot.

merahitujambu said...

take care dear..harap awak cpt sihat..baby pon sihat ya

dhiera said...

semoga dipermudahkan urusan melahirkan baby comel ye!

AyongAtikah Zaid said...

dugaan kan..ayong pun baru lepas kuar wad ni...x tau salah mkn ape, food poisoning..semoga kita sihat2 je lepas ni ye...serik woooo dok wad..x best..huhu...

Nursaila Norman said...

take care cik mah,semoga semuanya baik2 saja..

cik mah said...

dh:tq dear..

nina:amin...awak juga...semoga dipermudahkan...

amal: tq dear..

fyka:tu lah..syukur sngt..aa..snng btul kan kn penyakit..lagi2 demam..fyka tc juga ye...

merah:tq dear..awak pun kena tc juga ye...

dhiera:tq dhiera..amin...

ayong:la yeker...tu lah kan...ntah mcm ne tetiba jadi sensitif btul perut ni...semoga ayong sihat n tc tau..

saila:tq saila..amin2...

Sya Mimie said...

take care ye cik mah.. teringat pula masa bulan 12 haritu, sy mkan sosej+kentang+nugget yang adk beli. tetiba mlam tu-awal pagi kul 2, terbangun sebab muntah2. badan pnas menggila. sampai seram sejuk.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...