Free blog design by Louise Franks {Blog} Designs. Digiscrapping elements by Louise Franks{Digiscrapping} Designs.»

**Kawan baru**

hari demi hari yg indah...

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, 1 September 2012

bulan terakhir.....

alhamdulillah....seronok sgt hari ni...sbbnya cik mah sudah hmpir je lg ni nk siapkan bunga telur aka bunga pahar yang berjumlah 200 BATANG tu....tu la mengada sangat nk wat sendiri...dekat 7 bulan juga lah bertungkus lumus membuatnya...ele padahal boleh kira 2 bulan lebihnya berehat2 je..hahahha.....so...sebagai target untuk bulan ni...cik mah setkan ni adalah bulan terakhir untuk siapkan 100 % bunga telur ini...xmo dah pegang2 n belek2 lagi...masa nk dekat mjlis t je br nk tgok blik untuk tunjuk ajar adik2 sepupu sepapat mcm ne nk letak telur dalam net tu n ikat..hahhaha...kerahan tenaga akan berlaku nnti....

bnyak projek lagi sebnarnya yg tertangguh n tersangkut2...terletak elok dalam kotak...terkinja2 nk keluar...tp bulan ni...setelkan ini dulu..then bulan depan nk kn pk untuk belah en tunang.....yahooooooo nk blik kg en tunang untuk setelkan bj bertandang...pelamin...soal2 map lagi n sebagainya..sebbnya...en tunang xde kakak or adik perempuan..ade pun abg je...yg duduk di penang...so nk xnk..kami kn berusaha sendiri..xkn nk harapkan atuk n nenek yg semakin meningkat usia itu...xsampai hati nk tgok mereka ke hulu kehilir kan...


okay2...sambil2 cerita tu..sj nk kongsi pasal bunga telur lagi...nk tunjuk step2 untuk bhagian bwah bunga telur...that mean tempat untuk sangkut net yg berisi telur nnti...so bhgian ni perlulah kukuh....

meh jom sama2.....

STEP 1

 Harap dimaafkan ek gmbar senget...tp still okey kot kan.......mula2...letakkan riben yg dah diikat kan..warna biru n putih tu...beserta ngan yg bawahnya..yg dah siap gunting hujungnya...
 STEP 2


 then letakkan pearl yg dah siap di gamkan di tali tangsi tu ek...pearl yg saiz bsar ek...

 STEP 3


next plak...amikkan saiz kecil yg dah di wat bunga tu yg dah siap diikat dengan dawai ye...kn pegang 3 bnda ni sekali tau...

 STEP 4



lagi skali..letakkan pearl putih tu lagi 1...yg bersaiz bsar juga ye....

 STEP 5


setelah 4 bnda ni dipegang n disusun rapi...amik selotape ek nmanya...yg putih tu..ikatkan kemas2 ye supaya xtercabut n bertahan bila telur nnti diikat disitu...setelah itu...siap...tunggu masa untuk letakkan n ikat telur je....itu tunggu tahun depanlah baru le review..hehehhe....xlama dah....


apakah bnda dibawah ni???

okay...ni adalah bunga yg cik mah gnkan masa wat hntaran tunang hari tu...just beli artifical flower je....gbungan pink merah n putih...ade bnyak juga ni...then...tb2..semalam setelah wat sedikit research...cewah.....rajin benar...cik mah dah dapat idea untuk wat sesuatu dengan bunga2 ni...

kiranya mcm recycle la....harap2 nnti berhasil n boleh buat mereka tersenyum....ops..ade hint disitu..tunggu ye....




mcm ne ngan progress cntik manis plak...tinggal beberapa bulan je lagi ni...adoi2..nebes n macam2 ni...persiapan sebagai isteri nnti masih ditahap minimum ni...huhuhu....next month la kn usaha tmbhkan ilmu didada...heheh...

tata...


 TQ

CIK MAH

10 00 sudi berkongsi cerita:

LiNda said...

cik mah, blh tau..cik mah gune bunga tisu ke

cik mah said...

@LiNda

Linda...cik mah xgn kertas tisu,,,,yg tu keras la..lcik mah pkai kertas fiber tisu..lmcm tu la nmanya..lembut n wat bunga cntik....dlm 80 sen sehelai....

LiNda said...

Mane nk cari tu cik mah,nnt review krtas tu blh? Linda nk diy bunga tlur gak

cik mah said...

@LiNda

Okey...boleh...cik mah try dptkan name sbnar ek kertas tu..then cik mah wat review k.....

❤Cik Myra❤ said...

cik mah..theme colour biru putih ke?
kalo ye, same la kite..hehe..
tapi bunga telur kite beli siap je..
tak sekretip cik mah nak DIY..>_< huhu

cik mah said...

@❤Cik Myra❤

Thene kaler royal blue n gold...cuma bunga telur pkai biru putih...bg naik seri...hehe..ala cik mah pun main hentam je tu....

Cik Awin said...

wah...cik mah buat bunga telur sendir...salute la...

cik mah said...

@Cik Awin

aaa awin..wat sendiri je..hehehe...gedik2 je tu...xsangka berbulan2 xsiap2 lg..hehhehe....

Mr and Ms bOZhiCkA said...

Cik mah, nak tnya boleh?berapa cost buat bnga pahar nih?teringin nak buat tapi takde kekuatan...huhuhu

cik mah said...

@Mr and Ms bOZhiCkA


boleh je....cik mah wat untuk 200 batang...siap lengkap semua bwah dari RM2 sebatang.cik mah gn material mahal sikitsbb mls nk survey jauh2..hehehe..ikut pada jenis kain net yg digunakan,pearl2 brp bnyk n yg juntai2 tu jenis ape...klau btol2 boleh dapat rm 1.50 kebawah...nk buat berapa agak2?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...