Free blog design by Louise Franks {Blog} Designs. Digiscrapping elements by Louise Franks{Digiscrapping} Designs.»

**Kawan baru**

hari demi hari yg indah...

Daisypath Anniversary tickers

Monday, 25 February 2013

Sri payung katering:semua suka!!!


selamat pagi...isnin dah...cepatnyer kan...seronok hari2 yg dilalui sekarang ni bersama en suami tersayang lagi tercinta....mesti semua pengantin2 baru tau kan mcm ne rasa..pada bakal2 pengantin..sabar ye...cantik manis semua pasti akan melalui saat2 indah ni xlama lagi...

teringat ada lagi yg belum review...so nk review mkanan semasa mjlis resepsi puan mah....review makanan + kek je dulu ye...khemah2 n lain2 tu nnti ek...hehehe...sj je kan xnk sekalikan..sbbnya t xde apa nk update kat blog klau dah cerita sekali gus...hahha...

Katering untuk majlis puan mah iailah SRI PAYUNG KATERING...

mesti ingat lagi kan entry ni...


gmbar ni amik dari laman web sri payung ye...nk tgok klik sini....


alhamdulillah dlm pukul 9 lebih pagi sabtu tu...team kak ros...tuan tanah pada sri payung dah smpai n start bertugas menyusun2 meja...sarung2 kerusi n meja n lain2 lagi....

paling best sbb kak ros pun ade...siap turun padang lagi...seronok tgok mereka wat keje...

mmg xsempatlah masa tu nk tgok tempat buffet....

so masa makan beradap untuk pengantinlah...puan mah sempat nk jeling2 je kat deko2...semuanya cantik...ade fresh flower tau kat meja makan...xbnyk pun deko...tp mmg cantik..itu yg puan mah minta juga sebnarnya...

maaf ye..xberapa ingt dah minta lauk ape...ele bukan minta pun..kak ros yg cdngkan...hehehe...just minta pun nasi minyak je...my feveretlah klau p kenduri kawin ni...

yg kat gmbar2 bwah ni semua lauk di meja pengantin ye...nk tunggu lauk di buffet xtau ade x...xtau OP ade x amik gmbar...hehee...so meh layan ni je lah ek...
 ade udang yg sngt besar tau...sempat makan sekor je..ade juga pajeri nenas n buah2 campur...deko makanan biasa2 je...xkisah pun sbb jnji makanan tu sedap..dah klau deko tu cantik sngt....syg pulak dah nk makan..hehhe
 ade ikan siakap....isi mmg sngt2 lembut n sedap...bnyk kali minta ikan kat pengapit..haha..pengantin mkn xingt dah...ada ayam mas merah...ni mmg makanan pling sedap hari tu...semua suka sngt2 ngan ayam ni....semua ckp sngt2 sedap...Pakusu siap meratah ayam je xmkn dah ngan nasi..hehhee...then ade juga daging masak hitam...ni pun sedap sangat...daging lembut n senng nk makan...
 itu ayam lagi ye...sedapnyerlah ayam tu...en suami makan bnyk tau...hahaha..ada acar buah juga..juga sedap...last ada kuah dalca...nyum2...suka..ada carrot n mmg rasa mcm mama masak..hahahha

secara keseluruhannya..mmg puas hati ngan makanan dari sri payung katering hari mjlis hari tu....
dengan pelayan2 yg sngt rajin n cekap bekerja...

teruskan pulak pada kek....

kek yg diidamkan sebnarnya mcm ni....awal2 dah gtau kat kak ros...tp mungkin kak ros lupa kot...huhuhu...sedih..tp xpe...kek yg ade pun cantik juga + sedap sngt...


kat bawah ni lah gmbar kek puan mah...bukan setingkat je ye yg boleh makan..kesemua tingkat boleh makan ngan sedapnya tau....motif ckp semua tingkat le makan..sbb ade je katering yg puan mah tnya masa kat pameran pengantin tu..katanya 1 tingkat je yg le makan...means..yg tgh2 je le makan ye...yg 2 lagi tipu semata2...

yg lebih sadis..sbbnya bukan ke ckp bg kek 3 tingkat percuma...ele...ckplah kek setingkat percuma dua lagi tipu je..hahhaha...

tp SRI PAYUNG x ye...semua tingkat di makan ngan sedapnya....


np ek muka puan mah mcm tu???...hahhaha...pengapit sedia menjalankan tugas...tq pada pengapit2 puan mah....kek warna putih + pink + biru...ala...biru sikit je....



mula2 tu mcm sedih juga bila tgok..tp xpe..hal kek pun nk sedih2...mengada je kan..xla sedih pun..serius..semua ketidakpuas hati hilang begitu sahaja...selagi apa yg terjadi xla seburuk mana kan...n boleh diterima..so puan mah terima je...alhamdulillah kek sedap...haha...xhabis2 ckp sedap...

ni sepintas lalu di meja ptong kek ye...gmbar dari tepi je..nk tgok gmbar dari depan silalh tunggu gmbar dari OP ye..hehehe...ade kek lagi 1 tu sbb smbut besday anak pakusu n anak pakjang....dua2 sama umur n lahir pun dekat2 je....tetiba nk ckp juga..lapik meja potong kek tu pun cantik tau..hahaha...sempat lagi..pelayan yg ade masa potong kek tu pun sngtlah bgus...mmg terlatih lah...ewahhh....

makanan mmg licin habis...rasanya smpai pukul 4.30 dh hbis...minta maaf pada kakak angkat yg dtg mas tu..mknan dah xde dah....sempat borak pun kejap je...maaf sngt2...xsngka ramai yg dtg...alhamdulillah juga sbb mmg cukup semua mknn n mjlis sngt2 berjalan lncar...

pape pun...syukur sngt...tunggu gmbar2 lain nnti ye...

TERIMA KASIH SRI PAYUNG

mmberikan yg terbaik semasa mjlis puan mah tempoh hari...

pada cantik manis yg dtg terima kasih juga...suka x ngan makanan hari tu..???hehehe

TQ

PUAN MAH

10 00 sudi berkongsi cerita:

NinaAz said...

Tempat letak kek tu awesome. Hihi.. nina ritu nk cr cmtu ah. Tp susah kt kekate

eddany @ WE said...

chantek cake tu cik mah!!! nak2 sedap lak kan...memang berbaloi2 hehehe

ayeen muhammad said...

Ayeen pun ambik dengan sri payung juga utk majlis 10 mac nanti..dah 2 kali wat food test.. memang sedap.. menu kite sama cuma beza ayam.. ayeen ambik ayam mas percik..

Diyana said...

lucky me dtg awal.. dpt mkn.. nyum3 (^_^)

SOULMATE is said...

lapar terus tgk mknan...hehe
sdpnya alahai

Cik Jelita said...

kek tu tetap comel walaupun tak seperti yang diidamkan...semoga puan mah sentiasa bahagia bersama suami tercinta itu buat selamanya.

cik mah said...

nina:tq2...aaa..itulah,...cik mah pun xtau..katering yg bg...cantik..

we:aaa..itulah...rasa yg penting..rupa kedua..hahahha

ayeen:ooo yeker...mesti sedap punyerlah...semua mmg sedap2...

diyana:kan2...itulah untungnya...

soulmate:hahahhaha....mmg pun..membangkitkan selera..

cik jelita:kan2...still ade biru n pink..tq dear..amin2..

Farhana IezAna said...

ana pn ambik sri payung..
tgk cim mah pnuya rasa tak sabar plak tunggu ana punya nnt..hihi

khadijah said...

kek cantik tak pentimg dear, janji sedap tau, kek dija dulu arap je cantik tapi rase memang tak sedap la.. menyesal je pastu sampai 3 tingkat.. tapi kan puan mah kek puan mah tu nampak cantik la, dija rasa colour dia lembut je nampak :) dija pun aritu makan udang sebab pengapit tolomg buatkan kulit dapat makan lebih hehe

Anonymous said...

slm...utk meja kek pun sripayung provide ye? overall byk komen positif bce dr blog awk sbb sy plan nak amik gak sripayung nnt..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...